Att drömma om drömmarna...

Att drömma är en underbar sak. Alla kan göra det, stora som små. Alla gör det, någon gång i livet. Att våga drömma om att drömmen skall slå in tycker jag är modigt.

Ända sedan jag var 13 så har jag haft stora drömmar. Jag har drömt om ett vuxet liv, med min egna familj som innefattar barn, man, villa, volvo och vovve. (Katt i mitt fall..) När jag väl hamnade i en situation där jag 'växte upp' så slutade jag drömma för en kort stund. Nu har jag lagt drömmen om en egen familj åt sidan, istället har andra drömmar tagit plats. Jag har en dröm om att få simma med delfiner. Om att få hjälpa Ric O'Barry sätta stopp för mass-slakten av delfiner i Japan (http://www.savejapandolphins.org/). Tänk vad coolt det hade varit att få göra som ens förebild gör. Kämpa för något stort.

Jag drömmer om att göra något stort för barn och ungdomar, något som främjar deras välmående. Jag drömmer om att få bli en legend tack vare detta.

 

Alla drömmar går i ett på något sätt. Tänk att jag, -som blivande lärare-, kommer kunna påverka barnen redan i unga åldrar och hjälpa dem att välja rätt väg. Deras rätta väg, inte min förövrigt. Jag kan ge dem självförtroende och en grund att stå på. Jag kan ge dem styrka och känslan av att de är oslagbara. Jag kan hjälpa dem att drömma och jag kan hjälpa dem att få sina drömmar att slå in. Det är en dröm för mig. 

"Make dreams come true.” Jag har längtat efter att få min dröm att bli sann i så sjukt många år och nu kanske jag är på väg att lyckas. Jag har kämpat, men tack vare mitt självförtroende, engagemang och min styrka så är jag nära målet. En viktig sak när man vill nå målet är att våga drömma. Drömmer du om det omöjliga? Tänk om; för Ingenting är omöjligt när det gäller drömmar. Det är DIN dröm, ingen annans. I Din dröm så är det du som bestämmer hur det skall vara och det är bara du som kan påverka det så att allt blir så som DU vill ha det.


Jag drömmer om att få ungdomars drömmar att slå in, det är en stor dröm! Men, den kan bli sann. Alla drömmar kan bli sanna. Man måste bara våga. Våga släppa taget om sitt förflutna. Våga visa framfötterna och visa var man står. Våga drömma om att lyckas och kanske det viktigaste av allt; Våga satsa all-in i sin dröm. ”Man måste våga chansa för att vinna” och jag är snart där. Jag har chansat och jag har vunnit. Vad jag har vunnit? Jag har vunnit en dröm..

 

Till slut går alla drömmar i ett och jag vet att, en kan inte göra allt, men alla kan göra något. Tillsammans är vi starkare än vad vi tror och det viktigaste är att vi inte slutar tro. Sluta aldrig tro på era drömmar, för då kommer drömmarna aldrig att slå in. Sluta aldrig drömma!




Kommentarer
Postat av: Systeryster M

Åh, jag älskar att du bloggar! Du är så inspirerande! LOVE <3

2012-09-11 @ 11:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: